آخرین اخبار
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۱
وام قرض الحسنه ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن و چک | فرصت طلایی برای کسانیکه ضامن وام ندارند
بازدید:۱۸۰
وام بازنشستگان کشوری با عنوان وام پنج ساله روی زبان‌ها افتاده و در حقیقت ترکیبی است از وام ازدواج، وام ضروری و حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی که تاکنون به بازنشستگان و فرزندان آنها تعلق می‌گرفت.
کد خبر : ۹۲۳۱۶

وام قرض الحسنه نیازمند افتتاح حساب و سپرده‌گذاری رقمی مشخص است و طبق قرارداد، پول برای مدتی معین در صندوق قرض‌ الحسنه می‌ماند. در پایان مدت سپرده‌گذاری، رقم وام به نسبت میزان موجودی و طول دوره سپرده‌گذاری مشخص خواهد شد.

 

شرایط وام قرض‌ الحسنه، در هر بانک متفاوت است. به‌عنوان‌مثال در طرح نگین امید بانک سپه حداقل زمان سپرده‌گذاری یک ماه خواهد بود و در بعضی بانک‌ها سپرده‌گذار نمی‌تواند قبل سه ماه درخواست دریافت وام کند.

 


انواع وام بازنشستگان کشوری

وام بازنشستگان کشوری آنطور که در وبسایت خود صندوق بازنشستگی کشوری آمده است، انواع و اقسام مختلفی دارد؛ از وام ازدواج، وام ضروری و حمپاد گرفته تا به‌تازگی وام پنج ساله. البته وام بازنشستگان کشوری به این‌ها محدود نمی‌شود. یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بازنشسته تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری هستند و دولت امسال حدود ۲۵۶ هزار میلیارد تومان برای حمایت از آنان به صندوق واریز کرده است. در ادامه به صورت مختصر با انواع تسهیلات مالی صندوق بازنشستگی کشوری آشنا می‌شویم.

 

 

وام ازدواج بازنشستگان کشوری: مبلغ این وام ۳۵ میلیون تومان است که تنها به حساب بازنشسته‌ای که در بانک صادرات حساب دارد، واریز می‌شود. اقساط وام ازدواج بازنشستگان کشوری ۳۶ ماهه و با کارمزد سالانه چهار درصد است. بنابراین، بازنشستگان کشوری باید هر ماه مبلغ یک میلیون و ۶۰ هزار و ۶۰۶ تومان بابت وام ازدواج پرداخت کنند. مجموع اقساط وام در یک سال بیش از ۳۷ میلیون تومان می‌شود. یکی از شروط ثبت نام وام ازدواج بازنشستگان کشوری این است که تاریخ عقدنامه فرزندان آن‌ها از تاریخ اول فروردین ۱۳۹۸ باشد. وام ازدواج بازنشستگان کشوری صرفا به ازدواج اول فرزند بازنشستگان و فرزند وظیفه‌بگیر (همسر) تعلق می‌گیرد.

 

 

وام ضروری بازنشستگان کشوری: مبلغ این وام ۳۰ میلیون تومان. درباره جزئیات این وام اطلاعات دیگری در صندوق بازنشستگی کشوری قید نشده است. با اینحال، در شرایط وام ضروری بازنشستگان کشوری آمده است که بر اساس آن هرگونه تسویه حساب مربوط به وام‌های دوره‌های گذشته تاثیری در اولویت‌بندی یا احراز شرایط دریافت وام ایجاد نخواهد کرد. متقاضیانی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آن‌ها کمتر از یک سال گذشته، مجاز به ثبت نام نیستند. تنها در صورت تکمیل و تایید مشخصات در سامانه تعهد وراث درخواست ثبت نام‌کننده در فهرست متقاضیان وام ضروری قرار خواهد گرفت.

 

 

حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی: وام بازنشستگان کشوری شامل یک مورد دیگر هم می‌شود که به صورت مخفف به آن «حمپاد» گفته می‌شود. صندوق بازنشستگی کشوری با هدف حمایت از بازنشستگان در حال تحصیل و فرزندان آنان طرح حمایتی به نام حمپاد را در دستور کار خود قرار داده است. بدین ترتیب، آن دسته از بازنشستگان کشوری که در مقطع کارشناسی یا دکتری تحصیل می‌کنند، می‌توانند در زمان تنظیم پایان‌نامه از تسهیلات وام به میزان ۶۰۰ هزار تومان برای پایان‌نامه‌های دوره کارشناسی ارشد و ۸۰۰ هزار تومان برای پایان‌نامه‌های دوره دکتری استفاده کنند. 

 


وام بازنشستگان کشوری:

هنوز اطلاعات خاصی از آن به بیرون درز نکرده و تنها می‌دانیم قرار است با نرخ سود سالانه چهار درصد و در ۶۰ قسط به بازنشستگان کشوری پرداخت شود. با رشد ۱۴۰ درصدی وام بازنشستگان کشوری در بازه پنج ساله، هر بازنشسته باید بابت دریافت تسهیلات ۹۲ میلیون تومانی در ماه بیش از یک میلیون و ۶۸۰ هزار تومان بابت وام پنج ساله پرداخت کنند. جمع کل اقساط وام پنج ساله بازنشستگان حدود ۱۰۳ میلیون تومان و سود کل وام ۱۱ میلیون و ۴۰ هزار تومان برآورد می‌شود.

وام ۵۰ میلیونی خرید کالا: یک وام ۵۰ میلیونی برای خرید کالا به بازنشستگانی که تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری هستند، اختصاص پیدا می‌کند. اگر قصد دریافت این وام را دارید، باید ابتدا سری به ساید خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری بزنید. بعد از آن نوبت طرح یاری می‌رسد که آنجا باید یکی از لینک‌های فروشگاه لوازم خانگی را انتخاب کنید. در این بخش امکان خرید لوازم خانگی مختلف وجود دارد. 
وام بازنشستگان کشوری این امکان را به بازنشسته می‌دهد که به صورت مستقیم از کارخانه خرید کند و بعد کالای خریداری شده را درب منزل تحویل بگیرد. وام خرید کالا بازنشستگان کشوری بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان است؛ با بازپرداخت ۶۰ ماهه و سود ۱۰ درصدی. این یعنی هر بازنشسته باید ماهی حدود ۹۱۰ هزار تومان قسط بابت دریافت این وام بدهد. پرداخت دو درصد از هزینه کالا مزیت این وام است، چرا که ۹۸ درصد هزینه وام گرفته می‌شود.

وام مسکن بازنشستگان کشوری: بازنشستگان کشوری که در ۱۰ سال اخیر از خدمات اعتباری بانک مسکن استفاده نکرده‌اند می‌توانند وام مسکن دریافت کنند. اگر بازنشسته ساکن تهران باشد مبلغ این وام ۵۰ میلیون تومانی است و اگر در سایر شهر‌ها ساکن است، می‌تواند برای وام مسکن ۴۰ میلیونی ثبت نام کند.

شرط و شروطی هم برای وام بازنشستگان کشوری در بخش مسکن در نظر گرفته شده، برای مثال متقاضی وام و همسرش نباید صاحب خانه باشند. از زمان بازنشستگی حداقل پنج سال گذشته باشد و دریافتی ماهانه کمتر از سه میلیون تومان باشد. مدت زمان بازپرداخت وام مسکن ۱۰ سال و سود آن بین چهار تا ۹ درصد است. 
سازمان تامین اجتماعی بزرگترین صندوق بیمه‌ای کشور است که ۴۶ میلیون نفر یعنی بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش خود قرار داده و از این رقم سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مستمری‌بگیر هستند. تسهیلات مالی بازنشستگان تامین اجتماعی از ۳۰ میلیون تومان تا ۱۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

۳۰ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی: وام بازنشستگان تامین اجتماعی سال گذشته از هفت میلیون تومان به ۱۲ میلیون تومان تغییر پیدا کرد و بعد با توجه به تورم موجود در آخر به ۲۰ میلیون تومان رسید. حالا هم طبق آخرین اظهارات گفته شده، مبلغ آن به ۳۰ میلیون تومان رسیده است.
ثبت‌نام وام ۲۰ میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی به دو روش انجام می‌شود. روش اول ثبت نام وام ۳۰ میلیونی به صورت غیرحضوری و از طریق کانون‌های بازنشستگی انجام می‌شود و در استان‌ها و شهرستان‌های رایج است. روش دوم به صورت حضوری است که در این روش متقاضیان با حضور در کانون‌های بازنشستگی و ارائه مدارک خود ثبت‌نام خود را انجام می‌دهند.

وام ۱۰۰ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی: مختص بازنشستگان تامین اجتماعی است. برای دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی باید به شعبه بانک‌های دولتی مثل بانک رفاه کارگران، کشاورزی، ملت، ملی، صادرات، پست بانک، تجارت، صنعت و معدن و قرض‌الحسنه مهر ایران مراجعه کرد و مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان وام گرفت.

برای دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان باید نامه کسر از حقوق بازنشستگی و یک فقره چک یا سفته داشته باشید. اگر این‌ها را ندارید، با ارائه نامه کسر از حقوق و تکمیل فرآیند ثبت‌نام می‌توانید ۵۰ میلیون تومان وام بگیرید.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها